
Прізвище, ім'я, по батькові: Войтенко Світлана Іванівна
Рік народження: 08 .03.1967
Освіта: вища
Фах: учитель хімії та біології
Звання, нагороди: старший учитель, Грамота Котелевської РДА, Котелевської районної ради
Посада: учитель хімії та біології Педагогічний стаж: 25 років
Адреса досвіду: Великорублівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ДОСВІД
Тема: Розвиток пізнавального інтересу та творчих здібностей учнів на уроках біології
Мета: формувати пізнавальний інтерес учнів, розвивати творчі здібності до природничих наук, учити доводити й обґрунтовувати свої міркування, використовуючи запас знань або наочність.
Короткий зміст: У процесі навчання учні під керівництвом Войтенко Світлани Іванівни здобувають грунтовні знання. Щоб викликати в учнів пізнавальний інтерес до навчального матеріалу, використовує різноманітні методичні прийоми: створення проблемної ситуації, прийом новизни, значущості, динамічності, дослідницький прийом та інше. Для чіткої організації самостійної роботи вчитель розробила систему завдань пошукового характеру з теми, предмета в цілому, передбачила їх поступове ускладнення і підвищення рівня самостійності учнів під час виконання цих завдань.
З метою вивчення біології використовує прийоми, які допомагають учням успішно засвоїти навчальний матеріал, вникнути в суть дослідження біологічних процесів. Одним з таких прийомів є евристичний: вчитель ставить перед учнями запитання на кмітливість з додатковими навідними запитаннями, чим спонукає до інтуїтивного розв'язання пізнавального завдання. Значну роль системі роботи вчителя відіграють самостійні роботи учнів. У завданнях до них вчитель чітко визначає ступінь їх складності, а також самостійності практичних дій і мислення учнів.
Вчителька активно використовує
інноваційні методи навчання, які спрямовані не на повідомлення готових знань,
їх запам’ятовування і відтворення, а на організацію учнів для самостійного
здобування знань, засвоєння умінь і навичок у процесі пізнавальної та
практичної діяльності. На таких уроках школярі почувають себе впевнено, вільно
висловлюють свої думки, вони є активними учасниками навчального процесу. А в
атмосфері довіри та взаємоповаги легко робити відкриття, усвідомлювати
важливість здобутих знань. До таких технологій належать: бліц-інтерв’ю,
мозковий штурм, мікрофон, розв’язування ситуаційних задач, мозаїка, виконання
проектів, карусель, діалог, дискусія, гра, групова робота.
Районний професійний конкурс: Учитель року - 2011
Інше: керівник секції ботаніки відділення МАН при Великорублівській ЗОШ І-ІІІ ступенів
Форма узагальнення: опис досвіду з додатками, матеріали досвіду роботи
Схвалено (ким?, коли?): рішенням педагогічної ради Великорублівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (протокол № 3 від 30.01.2012 року)
Місце збереження: Великорублівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Котелевський РМК